V konečných výsledcích se nezobrazovaly trestné body obdržené v časové kontrole (byly zahrnuty do součtu, ale nebyly vidět v dalších sloupcích). Vše už je napraveno a nic nechybí.
Jedenáctý závod automobilové orientační soutěže Rally Krkonoše – Cíl Neznámý je za námi. Podle reakcí účastníků se opět vyvedl. Pojďme si ho tedy krátce zrekapitulovat.
Na start před Hotelem Omnia dorazilo v sobotu 6. 10. 38 posádek. Nebylo sice zatím moc teplo, ale sluníčko už naznačovalo, že nás čeká krásný den na výlet jako dělaný. Zatímco se na prostředním parkovišti pod lanovkou stavěla zkouška zručnosti, vyfasovali si posádky svačiny a postupně se pouštění do vyplňování kvízu. Jakmile byli všichni hotoví, sešli jsme se před hotelem na rozpravu a pak už se mohlo začít závodit.
Větší parkoviště umožnilo trochu pozměnit trať pro zkoušku manévrovací schopnosti vozu. Slalom mezi kužely byl delší, pak se couvalo do garáže, pak následovaly dvě brány, podélné parkování, další dvě brány a zastavení na prkně. Všichni se s nástrahami trati popasovali se ctí. I před dvě chybičky byl nejrychlejší Jakub Dytrych před soutěžákem Jiřím Hendrichem a autokrosařem Martinem Koutkem, kteří oba udělali jednu chybu.
V duchu hesla, že i poslední závodník si zaslouží diváckou kulisu, se začalo se startem až v 10:30, když měli všichni zkoušku zručnosti za sebou. Přes Prosečné, Kalnou, Kunčice a Hostinné zavedl itinerář posádky až na základnu muzea historických vozů Škoda spolku Reincars. Krásné skvosty si mohli všichni v klidu prohlédnout v doprovodu Náčelníka Jindry Říhy. Jako zvláštní úkol musely posádky po hmatu poznat zapalovací svíčku, víčko od rozdělovače a termostat.
Druhá etapa poslala účastníky do Starých Buků a odtud přes Žireč do Braunova betléma. Ten si všichni museli povinně projít a najít odpovědi na několik otázek. Když se dostatečně pokochali krásou barokních soch Matyáše Bernarda Brauna, pokračovali přes Kuks do Slatiny nad Úpou, Velkých Svatoňovic a Trutnova. Cíl byl na stejném místě jako start – tedy v Hotelu Omnia v Janských Lázních.
Zatímco posádky si pochutnávaly na vynikajícím guláši, probíhalo hodnocení a zpracování výsledků. Věcných cen se od partnerů opět podařilo získat dost na to, aby si každý odnesl nějaký více či méně hodnotný dárek. Vítěz závodů si tentokrát odnesl 50 % slevu na čtyřdenní pobyt v Dubaji, druhý v pořadí pak týdenní pobyt na Jadranu. Jako zvláštní cenu vylosoval Petr Kaněra z respondentů ankety o pojištění vítěze poukazu na večeři v hodnotě 2000,-- Kč.
A kdo tedy vyhrál? Byl to Tým 742 – Štěpán Petráš s Davidem Čapkem a Škodou 120 LS. To jsou ti ostřílení borci. Druhé místo pak obsadili zástupce týmu WRC – Milan Kuthan a Petr Daniš s vozem Hyundai IX20. To jsou ti nováčci. Třetí pak byly Saze z laufu – Vojtěch Lukášek a Vendula Harantíková se Škodou Octavia. V kategorii nejhezčí vůz letos hlasovaly všechny posádky. S mírnou převahou nad Škodou 120 LS zvítězil Wartburg 353 W, který byl zároveň nejstarší.
Kompletní výsledky všech kategorií najdete na www.rallykrkonose.cz, fotogalerii budeme postupně doplňovat na facebooku soutěže. Chtěli bychom všem poděkovat za účast, shovívavost a zajímavé podněty. Už nyní je postupně alespoň v hlavách zpracováváme, abychom příští rok měli jednotlivé části závodu a materiály ještě propracovanější. Zároveň děkujeme i všem sponzorům, partnerům a pořadatelům, bez kterých bychom závod nemohli uspořádat.
A co dodat závěrem? Snad jen to, že si vážíme toho, že nám zachováváte přízeň. A že jsme rádi, že se k nám každý rok přidají noví účastníci (kteří se napoprvé zvládnou výborně popasovat s nástrahami tratě a záludnostmi itineráře). A že se už těšíme na ročník 2019!
Pavla Hlavatá
Tiskové středisko Rally Krkonoše – Cíl Neznámý
Nejlepší dámská posádka - Inženýrky, Kamila Petrášová - Vladimíra Machová, Fiat Punto II
Nejrychlejší žena - Kamila Petrášová, Fiat PUnto II
Nejmladší navigátor - Eliška Pelechová, 10 let
Nejvzdálenější posádka - Roman Jiroušek - Lucie Jiroušková, 512 km
Nejhezčí vůz - Wartburg 353 W, Lukáš Beránek
Nejstarší vůz - Wartburg 353 W, Lukáš Beránek
Nejlepší nováček - WRC, Milan Kuthan - Petr Daniš, Hyundai IX20
PartneřiJe pátek, 5. října 2018, a to neznamená nic jineho, než že zitra v 9:00 odstartuje od hotelu Omnia v Janských Lázních jedenáctá Rally Krkonoše- Cíl Neznámý.
Počet přihlášených posádek se zastavil na čísle 40 - to už tu delší dobu nebylo. Celý organizační výbor už se na všechny těší a. Připravena je opět svačina, v časové kontrole se budou moct účastníci pokochat poctivou prací hostitelů, na závěr absolvují společně večeři a čeká je spousta drobných dárků a letos také opravdu zajímavých věcných cen.
Už za dva týdny se společně sejdeme na startu Rally Krkonoše – Cíl Neznámý. Jak jsme již avizovali, zázemí pro začátek závodu nám po nějaké době opět poskytne Hotel Omnia v Janských Lázních. A jaké další novinky nás v sobotu 6. října čekají?
Parkoviště pod lanovkou nabídne o něco větší prostor pro zkoušku manévrovací schopnosti vozu. Můžeme se tedy těšit na větší variabilitu v rozložení překážek a možná i na delší slalom. Stavitelem trati bude tradičně Miroslav Krčmář a to je záruka úspěchu. O objektivní hodnocení se postarají zkušení „traťoví komisaři“.
Co se týče trasy absolvované posádkami podle itineráře, ta nás zavede jižním a východním směrem. „Rozhodli jsme se tak trochu zavzpomínat na uplynulých deset závodů. Pravidelným účastníkům tak mohou být některé úseky povědomé,“ uvádí ředitelka závodu Blanka Hlavatá. Spojovacím prvkem jednotlivých aktivit bude tentokrát v první řadě příroda. Zkrátka ale nepřijdou ani milovníci techniky.
V seznamu přihlášených je zatím sedmnáct posádek. Neváhejte a připojte se k nim – šanci máte až do 4. 10. do půlnoci. Pak už pomalu začněte koukat kolem sebe a připravovat se třeba na vědomostní kvíz, který Vás opět čeká. A nezapomeňte: děti jsou srdečně vítány!
Pavla Hlavatá
Tiskové středisko Rally Krkonoše – Cíl Neznámý
Aktualizováno dne
Pokud jste si neřekli o své (loňské) startovní číslo, bude Vám jiné přiděleno před závodem.
St.č. |
Název posádky | Jezdec / Řidič |
Spolujezdec |
Vozidlo | RV |
48 | Uličník team | Jakub Dytrych | Jana Javůrková | Škoda Fabia | 2006 |
Kůže | Jan Lhota | Karolína Suchánková | Ford Ka | 1996 |
|
Líná | Marek Šíd | Monika Šrejberová | Ford Fiesta | 1999 | |
17 | PuMičky 17 | Markéta Hozová | Petra Hloušková | Ford Focus ST line | 2018 |
12 | Silver | Renata Sahánková | Jaroslav Sahánek | Škoda Fabia | 2007 |
21 | TOP Golf | Tomáš Petira | Monika Voleská | Škoda Fabia | 2001 |
7 | Kanárci | Karel Javůrek | Andrea Zapal | Škoda Octavia | 2018 |
15 | Rudá záře | Petr Kuthan | Marie Pilařová | Škoda Octavia II TDi | 2009 |
"Ahoj kameni" | Jan Pilař | Klára Nováčková | Škoda Octavia | 2000 | |
18 | PNMM | Richard Spitzer | Jiří Ševčík | Peugeot 306 Combi | 2000 |
Boráci | Pavel Kareš | Eva Dvořáčková | VW Jetta | 2009 | |
Saze z laufu | Vojtěch Lukášek | Vendula Harantíková | Škoda Octavia TDi | 1999 | |
Zadřená vačka | Vojtěch Dytrych | Kateřina Stránská | Škoda Felicia MPi | 2001 | |
Bílkovci | Tomáš Vodstrčil | Dominik Málek | Škoda Octavia I | 1997 | |
11 | Hendrichovi | Jiří Hendrich | Irena Hendrichová | Subaru Forester | 2008 |
9 | VodTopic | Jiří Hendrich | Andrea Hubáčková | Škoda Rapid | 2013 |
Sovy sovy | Václav Drda | Alena Vacková | Chevrolet cruze | 2011 | |
Landie Tým | Roman Jiroušek | Lucie Jiroušková | Škoda Rapid | 2014 | |
4 | WRC | Milan Kuthan | Petr Daniš | Hyundai IX20 | 2018 |
Teměř jasní vítězové | Pavel Dvořák | Zuzana Krudencová | Škoda Roomster | 2009 | |
Ptáci Ekviťáci | Martin Pilař | Radek Novák | Seat Cordoba | 2005 | |
Bob & Bobek | Daniel Králík | Libor Smola | Škoda Fabia | 2003 | |
10 | Alfisti | Josef Harantík | Josef Harantík | Alfa Romeo 156 | 2003 |
Žabičky | Radka Hawlová | Terezie Hawlová | Škoda Octavia TDi | 2003 | |
27 | Zelený barety | Naděžda Bezstarosti | Kryštof Hrubý | Škoda Octavia combi TDi | 2012 |
Tandem | Otto Doskočil | Věra Doskočilová | Toyota Corolla | 1998 | |
Kokini | Petr Kaněra | Ondřej Kaněra | Škoda Octavia TDi | 2005 | |
Mustangové | Lukáš Čivrný | David Zahradník | Škoda Octavia TDi | 2005 | |
19 | Team DDR | Lukáš Beránek | Jan Kadaník |
Wartburg 353 |
1979 |
Inženýrky | Kamila Petrášová | Vladimíra Machová | Fiat Punto II | 2003 | |
SYETINY | Pavlína Tommová | Kateřina Němcová |
Škoda YETI |
2010 | |
23 | Team 742 | Štěpán Petráš | David Čapek | Škoda 120 LS | 1981 |
Pošťandy | Olga Přibylová | Andrea Horáková | Škoda Fabia 1.2 HTP | 2003 | |
Majeři | Jan Tomaier | Klára Tomaierová | Volvo XC 90 | 2017 | |
Pohodáři | Jiří Kulka | Jiří Kulka | Volvo XC 90 | 2000 | |
40 | Žluťáci v červeném | Petr Tomm | Clara Tomm Mignone | Kia Picanto | 2007 |
Peleši | Petr Pelech | Eliška Pelechová | Mazda CX-7 | 2011 | |
Vetim | Stanislav Žďárský | Naďa Žďárská | Škoda Suberb III | 2017 | |
MK garage |
Martin Koutek | Pavlína Pflegerová |
VW Bora | 1999 | |
Špicin Team | Jiří Špicar | Jan Tyc | VW Passat | 2015 |
Můžete se rovnou hlásit také do sotuěže dvoučlenných týmů.
Název týmu | Posádka č. 1 | Posádka č. 2 |
Líná Kůže | Líná (Marek a Monika) | Kůže (Jan a Karolína) |
Kanárci (Karel a Andrea) | Uličník team (Jakub a Jana) |
|
Rudá záře (Petr a Marie) | "Ahoj Kameni" (Jan a Klára) | |
Alfisti (Josef a Josef) | Saze z laufu (Vojtěch a Vendula) |
|
Hendrichovi | Hendrichovi (Jiří a Irena) | VodTopic (Jiří a Andrea) |
Bratrstvo | Kokini (Petr a Ondřej) | Mustangové (Lukáš a David) |
Kočičí tlapky | Zelený barety (Naďa a Kryštof) | Tandem (Otto a Věra) |
Team DDR (Lukáš a Jan) | Team 742 (Štěpán a David) |
Čas letí jako voda, a tak je opět na čase začít připravovat Rally Krkonoše – Cíl Neznámý. Tentokrát se sejdeme již pojedenácté a bude to stejné, a přece trochu jiné. Částečně se vrátíme zpátky ke kořenům a zároveň začneme psát novou kapitolu do historie této orientační automobilové soutěže pro širokou veřejnost, kterou jste si tolik oblíbili.
Termín soutěže byl s ohledem na časové možnosti organizátorů a partnerů stanoven na 6. října 2018. Zůstává tedy přibližně tam, kde jsme na něj zvyklí. Po dvou letech se zázemím v Safari kempu ZOO Dvůr Králové se start vrátí pod Černou horu. Prezentace posádek tak proběhne opět v Lobby baru Hotelu Omnia v Janských Lázních, zkouška zručnosti spojená se slalomem potom najde své místo na tradiční ploše parkoviště pod lanovkou.
Do konce srpna se na stránkách rallykrkonose.cz postupně objeví všechny důležité dokumenty, jako je přihláška nebo propozice závodu. Na pravidlech se ale nic zásadního měnit nebude. Soutěže spočívá v tom, absolvovat celou trasu pole jednoduchého šipkového itineráře s co nejmenším počtem trestných bodů. Těm se dvoučlenná posádka vyhne tím, že bude včas v časové kontrole a v cíli a správně splní všechny úkoly na trase a zodpoví záludné otázky.
Přání z loňského roku, sejít se ve stejné sestavě ve zdraví na startu, se nám bohužel už nesplní. I v pozměněné pořadatelské sestavě se Vám ale budeme snažit nabídnout to nejlepší, co jsme schopni vymyslet, naplánovat a nakonec i zrealizovat. Už teď jsme zvědavi, jak to všechno letos dopadne.
Pavla Hlavatá
Tiskové středisko Rally Krkonoše – Cíl Neznámý
Děkujeme všem za projevenou soustrast a přejeme, ať se Vám všem smutné události v příštím roce vyhnou!
Vladimír Hlavatý, 23. 6. 1952 - 6. 12. 2017
Nejlepší dámská posádka - PuMičky, Petra Hloušková - Markéta Hozová, Škoda Octavia Combi
Konečné hodnocení po pěti letech
Nejrychlejší žena - Naděžda Bezstarosti, Škoda Octavia Combi
Nejmladší navigátor - Vítek Dvořák, 11 let; Vojtěch Bernáček, 12 let
Nejvzdálenější posádka - Jiří Kozický - Olga Kozická, Dobřany, 250 km
Nejhezčí vůz - Škoda Karoq, Lenka Petrboková
Nejstarší vůz - Wartburg 353 W, Lukáš Beránek
Nejlepší nováček - VodTopic, Jiří Hendrich ml. - Andrea Hubáčková, Citroën C4
Rally Krkonoše – Cíl Neznámý je automobilová orientační soutěž pro širokou veřejnost. Jak popis napovídá, jede se autem podle itineráře, předpokladem pro dokončení je schopnost orientovat se v čemkoli a účastnit se může prakticky kdokoliv.
Základním cílem soutěže je nalézt Cíl Neznámý, který může být klidně i tam, odkud jsme ráno vyrazili. Dále pak chceme prožít jeden příjemný podzimní den při netradiční zábavě a poznat různá zákoutí, do kterých bychom se za normálních okolností nedostali.
Jak již bylo zmíněno, vede nás šipkový itinerář. Trasa závodu je dlouhá zpravidla 100 – 150 km a vede za běžného provozu po silnicích všech možných tříd (s výjimkou dálnic, kterých zatím v Podkrkonoší moc nemáme :o). Hodí se plná nádrž a peníze na případné pokuty. Těm je ale žádoucí se vyhnout. Rychlostní průměr je proto stanoven na 30 km/h i s ohledem na to, že cestou je třeba plnit různé úkoly a odpovídat na záludné otázky.
Kromě otázek a úkolů z itineráře nás čeká ještě nejméně jedna časová kontrola, zkouška manévrovací schopnosti vozu, krátký test z všeobecných vědomostí, testík základů z autoškoly, hledání míst z fotografií, zvláštní úkol na celou trasu, večeře a vyhlášení výsledků. O zábavu je tedy postaráno opravdu na celý den. Důležité je rovněž dodržet délku trasy a stanovený časový limit, jinak nás čekají trestné body.
Podmínkou účasti je vůz s platnou technickou a pojištěním a s funkčním počitadlem kilometrů (nebo mil). Posádky jsou složeny zpravidla ze dvou dospělých a libovolného počtu dětí (nejlépe do 12 let věku). Ten, kdo řídí, k tomu musí být samozřejmě oprávněn :o). Startovné činí 600,-- na posádku a zahrnuje materiály, svačinku a večeři.
Co dostaneme už víme, co si ale vzít na cestu z domova? Hodí se provázek, ostrý nůž, kompas, lupa, metr, encyklopedie, turistická mapa, vícejazyčný slovník, náhradní ponožky, pevná podložka, izolepa, gumička, nůžky, kapesníčky a někdy třeba i žebřík. Hlavní je ale vzít rozum do hrsti a přivézt si trochu fantazie a dobré nálady!
Podoba stránek Rally Krkonoše se mění. Přednost dostává Rally Krkonoše – Cíl Neznámý. Co a kde v nové podobě najít Vám poradí následující rozpis!
Informace Tento oddíl obsahujme ty nejaktuálnější informace, které jsou. Pro představu o tom, co Vás čeká, slouží sekce archivu úplně dole. Dále se dozvíte základní charakteristiku RKCN a chronologicky sem budou přibývat žhavé novinky a tiskové zprávy.
Oficiální vývěska Na Vývěsce jsou umístěna všechna důležitá pravidla – tj. propozice závodu a vzorový itinerář. Najdete tu veškeré informace pro přihlášení včetně seznamu. Před závodem přibude časový harmonogram a po závodě kompletní výsledky.
Spolupráce Sem patří všichni, kdo chtějí s RKCN jakkoli spolupracovat. Právě ti tu najdou nabídku, účastníci se tu pak dozví, díky komu se soutěž vůbec podařilo uskutečnit.
Už se znáte s… Tato sekce představuje důležité hosty z řad bývalých závodníků, kteří svou účastí pravidelně podporovali Rally Krkonoše, stejně jako některé z těch, kteří se této rally aktivně zúčastňovali. Nechybí ani tradiční medailonky jednotlivých členů organizačního týmu.
HBV Motorsport V části věnované tomuto autoklubu najdeme jeho stručnou historii a současné aktivity.
Rally Krkonoše Archiv Rally Krkonoše odkazuje na průběh všech osmi ročníků závodu – ať už to byl volný podnik nebo mistrovství republiky. Vrátit se můžete jak k tiskovým zprávám, tak k mapám, harmonogramům nebo seznamům přihlášených a výsledkům.Zde plný text článku
Nejlepší dámská posádka - Jedůvky, Naděžda Bezstarosti - Alexandra Pluhářová
Nejrychlejší žena - Petra Hloušková
Nejmladší navigátor - Ivana Nocarová, 10 let
Nejvzdálenější posádka - Bojan Rejc (767 km, SLO) + Marie Pilařová (208 km)
Nejhezčí vůz - Škoda 120 LS, Štěpán Petráš
Nejstarší vůz - Trabant 601, 1972, Jan Kadaník
Nejlepší nováček - Jirka Špicar + Nikola Škodová
Nejrychlejší žena - Šárka Koldová
Nejmladší navigátor - Ivana Nocarová, 9 let
Nejvzdálenější posádka - Bojan Rejc (767 km, SLO) + Marie Pilařová (208 km)
Nejhezčí vůz - MGB GT, majitel Miroslav Krčmář
Nejstarší vůz - Lada VAZ 21011
Nejlepší nováček - Jan Možíš + Marie Švábová
Správné řešení úkolů
Kompletní výsledky - celkové (1-2), zručnost (3), dobrovolný slalom (4), týmy (5)
Nejlepší dámská posádka: Naděžda Bezstarosti - Zdeňka Háková, Škoda Octavia Combi
Nejrychlejší dámská jízda zručnosti: Jitka Machová, Škoda Felicia
Nejmladší navigátor: Ivana Nocarová, 8 let
Nejvzdálenější posádka: Petr Dlabaja - Milan Haberman, Renault Espace IV, Olomouc
Nejlepší nováček: Petr Dlabaja - Milan Haberman, Renault Espace IV
Nejstarší vůz: Trabant 601 Universal, řidič Jan Kadaník
Nejkrásnější vůz: Mazda6 Wagon, řidič Petr Pelech
Správné řešení úkolů
Nejlepší dámská posádka - Dana Tajzlerová a Věra Králová s Audi Q5
Nejrychlejší žena - Dana Tajzlerová
Nejmladší navigátor - Dvořákovi ze st. č. 10
Nejvzdálenější posádka - dvojice Pavel Hlaváček (Braunschweig) a Jan Tomaier (Vrbová Lhota)
Nejhezčí vůz - VW Scirocco Lukáše Poce a Přemka Zemana
Nejstarší vůz - Jeep Willys dvojice Vaněk - Presl
Nejlepší nováček - Zubehör Motorsport Team Igor Jarka - Karel Zahálka
Správné řešení úkolů
Nejlepší dámská posádka - Dana Tajzlerová a Věra Králová s Audi Q5
Nejrychlejší žena - Dana Tajzlerová
Nejmladší navigátor - Dvořákovi ze st. č. 10
Nejvzdálenější posádka - dvojice Ondřej Klimpera a Vlaďka Hýblová z Prahy
Nejhezčí vůz - Nissan 370 Z Jana Tomaiera a Pavla Hlaváčka
Nejstarší vůz - Trabant 601 Jana Kadaníka a Lukáše Beránka
Nejlepší nováček - Bodláci 2 (Filip a Anna Bodlákovi)
Konečné hodnocení po pěti ročnících
Správné řešení úkolů
Správné řešení úkolů
Pozvánka
Správné řešení úkolů
Seznam přihlášených
Správné řešení úkolů
Pozvánka